Wat zijn Bach Bloesemremedies?

De Bach bloesemremedies zijn 38 verschillende tincturen op basis van wilde planten, struiken, heesters en bomen die lichaam en geest ondersteunen door ons zelfhelend vermogen aan te spreken. Ze zijn ontdekt door de homeopatisch arts Dr. Edward Bach (1886-1936). Hij was ervan overtuigd dat je denkwijze en levenshouding een belangrijke rol spelen bij het ontstaan en genezen van ziekten. Ziekte is volgens Dr. Bach het gevolg van een verstoorde balans tussen de lichamelijke en geestelijke gesteldheid van de mens. Wanneer iemand zich niet gelukkig voelt, zal er na enige tijd een ziektebeeld ontstaan. Dit kan beginnen met redelijk onschuldige aandoeningen als eczeem, hoofdpijn, maagpijn, ontstekingen en pijnen zonder duidelijke oorzaak. Later kunnen echte ziektes ontstaan. Door het genezen van de oorzaak, treedt ook genezing van het lichaam op, want jouw lichaam is de spiegel van jouw ziel!

Hoe werken de bloesemremedies?

Bloesemremedies worden ingezet om negatieve emoties om te zetten tot positieve gemoedsstemmingen. Om er achter te komen welke emoties uit balans zijn kun je verschillende dingen doen. Je kunt in gesprek met een Bach bloesemtherapeut samen bepalen aan welke emoties je wilt werken. Maar je kunt ook andere methodes gebruiken zoals een pendel of een biosensor. Deze twee instrumenten maken contact met jouw energie en geven exact aan welke remedies jij nodig hebt.

Weet je eenmaal welke remedies je op dit moment nodig hebt, dan wordt jouw persoonlijke remedie gemaakt, die je in de vorm van druppels inneemt. De druppels kunnen zonder enig probleem naast reguliere of homeopathische medicatie gebruikt worden. De remedies kennen geen bijwerkingen en zijn niet verslavend.

Waar kun je de remedies zoal voor gebruiken?

Iedereen die zich geestelijk of emotioneel niet helemaal optimaal voelt heeft baat bij deze remedies. Volwassenen, maar zeer zeker ook voor kinderen zijn de remedies uiterst effectief. Denk bijvoorbeeld aan kinderen met faalangst, kinderen die erg druk zijn, die jaloers zijn op een nieuw broertje of zusje, bang in het donker, onzekerheid, bedplassen, faalangst, agressie en nog veel meer. Ze zijn zelfs te gebruiken voor huisdieren